Jeugd staat centraal bij najaarsconcert Fanfare de Wieden

Geplaatst op: 07-11-2015

Jeugd staat centraal bij najaarsconcert Fanfare de Wieden te Giethoorn

Bij het najaarsconcert van Fanfare de Wieden op zaterdag 7 november 2015 in kulturhus De Eendracht staat de jeugd centraal. Maarliefst 30 leerlingen uit groep 5 en 6 van de Zuiderbasisschool in Giethoorn laten horen wat zij de afgelopen weken geleerd hebben. De leerlingen hebben op school trompetlessen gekregen van Jennifer Krale, muziekdocente Scala.
Fanfare de Wieden, onder leiding van Wilfred Grootenhuis, geeft, samen met slagwerkgroep Dynamic onder leiding van Michiel Gerringa, een afwisselend programma. Zo vertelt Lida Andriol het sprookje Rapunzel, begeleid door fanfare. De slagwerkgroep krijgt het publiek stil met het indrukwekkende werk Berelian Rhapsody van M. Bosgra. Na het concert wordt de avond voortgezet in de foyer van het kulturhus met de DJ’s Ivan en Levi.
Op kerstavond zal Fanfare de Wieden de kerstnachtdienst begeleiden in de Vermaning te Giethoorn. De dienst begint om 22.00 uur.