Bijzonder voorjaarsconcert Fanfare de Wieden

Geplaatst op: 13-02-2017

“Met zoveel mogelijk mensen muziek maken: dat geeft plezier”

Bijzonder voorjaarsconcert Fanfare de Wieden

Wanneperveen – Fanfare de Wieden, slagwerkgroep Dynamic en popkoor Wanne Be hebben afgelopen zaterdag 11 februari een succesvol voorjaarsconcert gegeven voor een overvolle zaal in dorpshuis de Wanne te Wanneperveen.

De Wanne was afgeladen vol. Laatkomers moesten genoegen nemen met een staplaats in de deuropening van de zaal. Het publiek heeft kunnen genieten van een avond vol afwisselende muziek. Meer dan zestig muzikanten traden op tijdens dit voorjaarsconcert.

Trifesta
Een eigen lijflied van Fanfare de Wieden is een feit. Tijdens dit voorjaarsconcert werd Trifesta, een compositie geschreven door Thom Zigterman voor Fanfare de Wieden, voor het eerst gespeeld voor publiek. “Vanavond is er geschiedenis geschreven, dit is iets waar we lang over napraten en waar we heel trots op zijn!”, aldus een bestuurslid van Fanfare de Wieden.  Op 4 maart tijdens het voorjaarsconcert in Giethoorn wordt Trifesta opnieuw gespeeld. Ook zal componist Thom Zigterman hierbij aanwezig zijn.

Jannes Boer
Er is deze avond aandacht gegeven aan nog een record dat gebroken is. Jannes Boer (93 jaar), oudst spelend lid van Onderling Genoegen, wordt tot erelid van de vereniging gekroond. Hiermee is hij, naast oudst spelend lid, ook het oudste erelid van de vereniging. Jannes Boer reageert op zijn huldiging: “Dit had ik echt niet verwacht. Ik ben heel trots dat ik tot erelid benoemd ben. Maar dit betekent niet dat ik ga stoppen met muziek maken. Zolang het mogelijk is, blijf ik muziek maken!” Fanfare de Wieden is ook trots op een muzikant zoals Jannes Boer en hoopt dat hij nog lang muziek mag blijven maken bij onze vereniging.